Article Detail

Allergisk rhinitt (pollenallergi) og behandling av allergisymptomer

Allergier kan utløses av alt fra pollen og gress til støvmidd, dyrehår og til og med mugg og muggsporer. Det er verdt å merke seg at 9 av 10 ganger påvirker allergisk rhinitt personer under 40 år – som regel menn.

Hva er allergisk rhinitt

Betennelse i neseslimhinnen etter gjentatt kontakt med ett eller flere allergener kalles allergisk rhinitt. Dette viser seg med minst to av følgende symptomer: tett nese, rennende nese, rennende øyne, kløe (kløende hud).

Mulige komplikasjoner ved allergisk rhinitt

Allergisk rhinitt kan ha en betydelig negativ innvirkning på livskvaliteten, for eksempel ved å forårsake søvnforstyrrelser. Personer som har økt risiko for å få allergisk rhinitt er også mer utsatt for øre-, nese- og halsinfeksjoner.

Hva er den beste behandlingen mot allergisk rhinitt?

Det er best å unngå kontakt med allergenet. Allergen immunterapi er fortsatt den eneste behandlingen mot den faktiske årsaken til allergien. Øre-, nese- og halsspesialister anbefaler saltvann sammen med legemiddelbehandling for allergisk og ikke-allergisk rhinitt.

For å lindre symptomer som nesetetthet ved allergisk rhinitt, kan du bruke PHYSIOMER Hypertone 2-3 ganger daglig. Les bruksanvisningen for mer informasjon. I tillegg og som forebyggende bruk kan PHYSIOMER Normal Jet brukes som hjelper til med å skylle nesen. PHYSIOMER Normal Jet reduserer nesetetthet, forårsaker ikke tørr neseslimhinne og inneholder ikke legemiddel-klassifiserte stoffer.

Hvordan kan allergisk rhinitt forebygges?

PHYSIOMER® Normal Jet og Strong Jet er forebyggende nesesprayer som effektivt skyller nesen og øvre luftveier, renser dem for allergifremkallende partikler og hjelper allergikere til å føle seg bedre. Produktene gir mange fordeler for de som er rammet av allergisk rhinitt:

> Avsvellende
> Behandling som ikke forårsaker tørr neseslimhinne og ikke gir risiko for avhengighet
> Naturlig behandling som kan brukes under graviditet og amming, samt hos pasienter som diabetikere, pasienter med hjertesykdom eller skjoldbruskforstyrrelser, eldre og pasienter som tar mange medisiner, astmatikere.

Product Listing